Webmail


Veel van onze klanten mailen met programma’s als Microsoft Outlook of Apple Mail. Maar we bieden ook een online mail oplossing. Dit heet webmail. Handig als je bijvoorbeeld je mail in wilt maar even niet je pc bij de hand hebt. Maar we hebben ook klanten die volledig werken met webmail. We leggen hier uit hoe webmail werkt.

Inloggen

Om in te loggen in je webmail ga je naar: webmail.doelbewust.nl. Vervolgens krijg je een scherm te zien waar je je inloggegevens invult. Dit is je e-mail adres en je wachtwoord.

Navigeren

Onze webmail biedt meer opties dan alleen mail. Je hebt ook functies als Adresboek, Agenda, taken en een drive voor het online opslaan van bestanden. De meeste van onze klanten gebruiken echter alleen het mail gedeelte van de webmail. Ze gebruiken andere programma’s voor de andere functies. Zodra je inlogt kom je automatisch in je mailbox.

Mappen aanmaken

Het is mogelijk om mappen te maken in je mailbox. Zo kan je mail netjes ordenen in mapjes. Om een map aan te maken druk je met je rechtermuisknop aan de linkerkant op het tekstje Postvak IN. Je krijgt nu een menu en drukt daar op de optie Nieuwe map toevoegen. Met de rechtermuisknop kan je ook weer de naam van een bestaande map aanpassen of een map verwijderen. Let wel op: Met het verwijderen van een map worden de mailtjes die hierin staan ook verwijderd.

E-mail inzien en beantwoorden

Om e-mails te bekijken klik je op het enveloppe icoontje helemaal linksboven in je scherm. Je kunt nu navigeren tussen verschillende mappen. Je ziet een lijst met mails. Klik een mail aan en je ziet rechts de mail.

Instellingen

Je kunt ook diverse instellingen van je mail aanpassen. Druk hiervoor rechtsboven op het ronde icoontje en dan op Settings.

Wat je o.a. hier kunt aanpassen is:

De taal van je webmail: Staat hij nu op Engels? Dan kan je hem hier op Nederlands zetten.

De verversingsinterval: Hoe vaak moet webmail voor je kijken of er nieuwe mail is voor je. Als je in webmail zit kan je overigens altijd direct webmail laten kijken of er nieuwe mails zijn. Druk hiervoor op het icoontje met 2 pijltjes die rondlopen (je vind deze rechtsboven).

Afwezigheidsmelding instellen: Ben je een aantal dagen niet aan het werk of op vakantie? We hebben hier een uitleg over geschreven: out-of-the-office instellen

Automatisch doorsturen: Zo kan je elke mail automatisch doorsturen naar een ander mail adres.

E-mail handtekening instellen: Je vindt dit door aan de linkerkant te klikken op E-mail en dan kies je voor Ondertekening.